To może być koniec kariery: Elizabeth Banks ryzykuje wszystko dla krwawego Kokainowego misia

Nie uwierzysz, ale Elizabeth Banks nigdy nie brała kokainy. Wzięłam sobie do serca: Po prostu powiedz nie — mówi Banks przy śniadaniu w Beverly Hills. Dorastając w zachodnim Massachusetts i przeprowadzając się do Nowego Jorku, by rozpocząć karierę aktorską, 48-letnia Banks miała wiele okazji, żeby zadać cios, ale ona twierdzi, że nigdy ich nie wykorzystała. Mówi, że to było zbyt ryzykowne. Bycie dobrym dwulatkiem odegrało w tym rolę — mówi. Bezpieczeństwo osobiste odegrało w tym dużą rolę. Przez lata byłam kelnerką koktajlową. I nie byłam zainteresowana byciem trzeźwym z powodu tego gówna, które widziałam.

Elizabeth Banks

Banks nie ma jednak takich zastrzeżeń, jeśli chodzi o filmowanie gigantycznego włochatego ssaka połykającego łódkę kokainy. Takie jest szalone założenie jej najnowszego reżyserskiego filmu Kokainowy miś. Mroczna komedia akcji z kategorią R jest luźno oparta na prawdziwej historii ważącego 175 funtów czarnego niedźwiedzia żyjącego w lesie narodowym Chattahoochee w Georgii, który w połowie lat 80. bieg narkotykowy poszedł źle. W prawdziwym życiu niedźwiedź przedawkował i zmarł. Ale film zakłada zupełnie inny scenariusz, w którym zakoksowane zwierzę szaleje po lesie w żarłocznym polowaniu na jak największy cios. Biada każdemu człowiekowi, który stanie mu na drodze.

Po porywającym sukcesie jej debiutu reżyserskiego Pitch Perfect 2 z 2015 roku, opowiadającego o kobiecym zespole śpiewaczek a cappella, drugi film Banks, Aniołki Charliego z 2019 roku, opowiadający o kobiecym zespole tajnych szpiegów, oparty na program telewizyjny z późnych lat 70. był rodzajem upokarzającej klapy, z której młodzi reżyserzy, zwłaszcza kobiety, często nie dochodzą do siebie. Nie chodziło tylko o to, że warty 48 milionów dolarów film, który Banks również wyprodukowała, napisała scenariusz i w którym zagrała, przyniósł na całym świecie tylko 73,3 miliona dolarów — weszła w burzę w mediach społecznościowych, gdy wywiad na temat tego, jak kobiety w filmach akcji są przyjmowane, został zinterpretowany jako jej obwinianie złego odbioru filmu o seksizm. Po otwarciu filmu Banks napisał na Twitterze: Cóż, jeśli zamierzasz mieć flop, upewnij się, że twoje imię jest na nim co najmniej 4x.

Wzięłam pełną odpowiedzialność za Aniołki Charliegoz pewnością nikt inny tego nie zrobił — mówi Banks, wbijając we mnie twarde spojrzenie. Wszystko zostało nałożone na mnie i z radością się zgodziłam, bo co innego mam zrobić?

Jednak dzięki Kokainowemu misiowi Banks znalazł nieszablonową okazję, by wrócić silnym.

Prezes Universal Filmed Entertainment Group, Donna Langley, stawia na nią. „Nie bała się materiału” — mówi Langley. „Nie bała się tego, jak gonzo musiało być. Na dzisiejszym rynku naprawdę trzeba być odważnym, świeżym i innym, a „Cocaine Bear” z pewnością spełnia te wymagania”.

Kokainowy miś

Po sukcesie M3gan, Universal ma nadzieję, że Kokainowy miś może być kolejnym hitem, który podbije falę wirusowego zwiastuna aż do kasy. Ale ostatnie występy konceptualnych komedii z oceną R – od „Bros” po „Nieznośny ciężar ogromnego talentu”, „Long Shot” po „Tag” – wahają się od rozczarowujących po wręcz przygnębiające. „Obecnie wkraczamy w przestrzeń komediową z dużym niepokojem” — mówi Langley. „Dlatego produkujemy ich mniej niż być może dziesięć lat temu. Nikt nie wie nic o tym, co przyciągnie publiczność, z wyjątkiem być może dinozaurów, stworów i superbohaterów”.

Budżet „Cocaine Bear” wynosi od średniego do wysokiego 30 milionów dolarów, przy czym większość pieniędzy trafia do Weta FX — firmy należącej do Petera Jacksona, która przywróciła Pandorę do życia w „Avatar: The Way of Water” — aby stwórz włochatego narkomana za pomocą CGI. Była to okazja dla Banks – która była zainteresowana wyreżyserowaniem „Thor: Ragnarok” z 2017 roku, ale nigdy nie otrzymała odpowiedzi od Marvela – aby sprawdzić się w kinowej przestrzeni, do której kobiety rzadko są zapraszane. „Zdecydowanie chciałam stworzyć coś muskularnego i męskiego” — mówi. „Chciałam rozbić część mitologii dotyczącej tego, jakie filmy kręcą kobiety. Z jakiegoś dziwnego powodu w Hollywood wciąż są dyrektorzy, którzy mówią: „Nie wiem, czy kobiety potrafią robić techniczne rzeczy”. Są dosłownie ludzie, którzy mówią: „Kobiety nie lubią matematyki”. To po prostu trwa”.

Ten rodzaj kreatywnego pragmatyzmu był stałym elementem przez całe dwie dekady pracy Banks w Hollywood. Na przykład w 2008 roku zagrała Laurę Bush w politycznej biografii Olivera Stone'a W. i wystąpiła u boku Setha Rogena w bluźnierczym komedii romantycznej Kevina Smitha Zack i Miri kręcą porno. Diametralnie przeciwstawne role zasygnalizowały branży, że może zrobić wszystko. W następnym roku założyła Brownstone Prods., firmę, którą prowadzi wraz z mężem Maxem Handelmanem, z którym ma dwóch synów w wieku 9 i 10 lat. zagrała także Effie Trinket w wielomiliardowej serii „Igrzyska Śmierci”. Tuż przed zdjęciami do „Cocaine Bear” nakręciła „Call Jane” z 2022 roku, niezależny dramat dokumentalny o prawach do aborcji, w którym zagrała u boku Sigourney Weaver.

Banks jest szczera i urocza, regularnie wybuchając swoim charakterystycznym, mocnym śmiechem, takim, który może wypełnić pokój. Czasami jednak przez jej uprzejmość przebija się krawędź. Jest świadoma, czasami niezwykle, wpływu, jaki jej słowa mogą wywrzeć na jej karierę, zwłaszcza w przypadku tak odrażającego filmu jak „Kokainowy miś”. Film przedstawia coś nowego i potencjalnie niebezpiecznego dla Banks: szansę na stworzenie własnego, oryginalnego głosu filmowego – i możliwość odrzucenia go przez widzów.

„Kokainowy miś” to gigantyczne ryzyko — mówi, wybuchając śmiechem. „To może być dla mnie koniec kariery”. Innymi słowy, minęły czasy, kiedy po prostu mówiono „nie”.

Pewnego dnia, kilka lat temu, scenarzysta Jimmy Warden przeglądał Twittera, kiedy natknął się na zdjęcie wypchanego czarnego misia z podpisem „Pablo Escobear: kokainowy miś”. „Myślałem:„ Co to kurwa jest?”- mówi Warden. „Zszedłem do kompletnej króliczej nory, po prostu klikałem, klikałem i klikałem”.

Naczelnik dowiedział się, jak handlarz narkotyków Andrew Thornton II zginął w wypadku spadochronowym we wrześniu 1985 roku, podczas nieudanego zrzutu narkotyków nad Appalachami. Został znaleziony martwy na podjeździe w Knoxville w stanie Tennessee, ubrany w mokasyny Gucci i przywiązany do około 15 milionów dolarów kokainy. Cztery miesiące później w północnej Georgii odkryto szczątki czarnego niedźwiedzia w pobliżu 40 paczek kokainy z tej samej kropli; wszystkie zostały rozerwane, prawdopodobnie przez niedźwiedzia.


Czytaj Również:

https://filmowo.edublogs.org/

https://www.storeboard.com/blogs/movies/o-filmach-pare-sl%C3%B3w/5568301

https://ameblo.jp/martys99/entry-12788451621.html

https://www.geocities.ws/polskiefilmy/

https://polskiefilmy.sitew.org/

https://filmiserial.ucoz.site/blog/historia_filmow_i_seriali/2023-02-12-2

https://infogram.com/najlepsze-filmy-do-obejrzenia-po-pracy-1h7k2305qmo8v2x?live

https://www.toyorigin.com/community/index.php?threads/the-best-movies-to-watch-after-work.39888/

https://melaninterest.com/pin/najlepsze-filmy-do-ogladania-po-pracy/

https://sites.google.com/view/filmyanimowane/

https://juliaseo.cgsociety.org/r72e/najlepsze-nowe-filmy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przeczytaj najnowszą recenzję Czarna Pantera 2

Film „Tár”: Oszałamiająca praca skomplikowanego geniusza Cate Blanchett

Recenzja filmu Buzz Astral oraz podsumowanie